icon_allarticles icon_arrow_down icon_burger icon_checkmark icon_cross icon_download icon_email icon_facebook icon_print icon_search icon_site-switcher
Close
Debat

Kære Annie Christensen

Svar fra Kaj Skov Frederiksen, Socialpædagogernes Forbundskasserer

Din kerneydelse som tillidsrepræsentant er naturligvis at arbejde for gode arbejdsvilkår for medlemmerne. Det ændrer indførelsen af et fordelskort for medlemmerne ikke ved. Der er udelukkende tale om et tilbud, der kan supplere alle de gode faglige ydelser og det fællesskab, vi som organisation kan tilbyde medlemmerne.

Socialpædagogernes Hovedbestyrelse har gennem fem år været en del af LO’s arbejde med at udvikle LO-guldkortet, og vi ser det klart som et godt tilbud til vores medlemmer.

Vi har været i kontakt med mange tillidsrepræsentanter, der er begejstrede for at have denne ekstra mulighed, som kan bruges til både at styrke fastholdelsen af medlemmerne og tiltrække nye, der måske lige mangler det ekstra incitament for at melde sig ind.

LO-guldkortet er først og fremmest et medlemskort, der har nogle særlige fordele knyttet til sig, fordele som gerne skulle give vores medlemmer lidt flere penge mellem hænderne. Det ser vi intet forkert i. Der er ikke tale om, at tillidsrepræsentanterne skal reklamere for en privat forretning – det ville vi ikke som forbund kunne stå inde for – men for et tilbud, som medlemmerne kan få gavn af.

Fordelskortet må aldrig tage opmærksomheden fra de faglige opgaver, men bør da præsenteres når muligheden byder sig, så medlemmerne selv kan vælge, om det er et tilbud de vil bruge.

Hvis du som tillidsrepræsentant ikke ønsker at fortælle medlemmerne om kortet, er det naturligvis dit valg. Det betyder bare, at færre medlemmer får gavn af det, og at kortet får færre brugere og dermed får sværere ved at udfordre de private rabatkort, som så render med den gevinst, som kunne være medlemmernes.

Venlig hilsen,
Kaj Skov Frederiksen

 

Denne artikel er en del af temaet/temaerne: Debat