icon_allarticles icon_arrow_down icon_burger icon_checkmark icon_cross icon_download icon_email icon_facebook icon_print icon_search icon_site-switcher
Close
Debat

Kære Teil Wurtz

Du spørger: “hvem i Sl, som jo mener sig kompetent i forhold til undervisning, er læreruddannet?” Det er jeg !

Vedr. et af dine indlæg 31.19

Jeg har været lærer i 27 år og altid været engageret i fagpolitisk arbejde, som lærer eller/og som TR.

Jeg er på demokratisk vis valgt som TR for alle mine kollegaer (både pæd. og lærere), jeg er på demokratisk vis valgt som kongresdelegeret, jeg er valgt til at repræsentere “børn, unge og skoleområdet” i TR-udvalget i Kreds Lillebælt, udpeget til at sidde i det lokale hovedudvalg, valgt til at sidde som næstformand i koordinationsgruppen for pleje, omsorg og social i Nyborg. Og udpeget til at sidde i de kommende bestyrelser for fordeling af tre-partsmidler på kompetence og seniorområdet.

– Alt sammen på demokratisk vis. Jeg arbejder på at forbedre forholdene for lærerne organiseret i SL, på at vi bliver serviceret langt bedre end i dag i forhold til overenskomst, tjenestetid osv. Jeg har valgt at bruge min arbejdsindsats for lærerne i SL, på en måde, som JEG tror på, giver bedre forhold for lærerne i SL; hvor vi jo stadig er organiseret.

Hvis vi en dag ikke længere er organiseret i SL, men i DLF , så vil jeg arbejde på det samme i DLF.

Jeg tror ikke, din strategi giver os bedre service eller bedre arbejdsbetingelser på de interne skoler, men det er jo en del af demokratiet, at du kan gøre det på din måde og jeg på min.

Ovenstående varetager jeg i min rolle som TR.

Vedr. Lærernetværket:

Min baggrund og motivation for at opstille til ledelsen af det, du kalder en snakkeklub, er en meget stor interesse – gennem cirka 25 år – for at udvikle det specifikt lærerfaglige i behandlingsarbejdet med børn og unge.

Jeg har over 25 års erfaring som lærer med behandlingskrævende børn og unge i dag-og døgnregi og har en hel del efteruddannelse og kurser inden for området. Og så plejer jeg i øvrigt ikke at betragte faglig dialog og erfaringsudveksling med kompetente lærerkollegaer som “en snakkeklub”.

PS. jeg afstår fra at kommenterer dine kommende indlæg, da jeg ikke ønsker at bruge “krudt” på at debattere på den måde, du lægger op til. Desuden er min oplevelse, at du gentager stort set det samme i det ene indlæg efter det andet.

Denne artikel er en del af temaet/temaerne: Debat