Redigeret af Søren Harnow Klausen
Fagligt samspil har grebet kraftigt om sig inden for det seneste årti, og bliver efterspurgt i erhvervslivet, i den offentlige service, i forskningsverdenen og ikke mindst i gymnasieskolen. ’Mange steder er der allerede en lang og sikkert også også god tradition for fagligt samspil. Men man hører fortsat beklagelser’, skriver forfatteren i indledningen til den bog. Beklagelserne er tegn på, at der er brug for en mere overordnet redegørelse for samspillets mål og mening samt nogle retningslinjer for, hvordan samspillet skal udføres.
Derfor denne bog. Bogen undersøger formålet med det faglige samspil og de mange forskellige former, det kan antage. Den kigger på de typiske forhindringer og faldgruber, forskelle og ligheder mellem fagligt samspil på forskellige områder. Der bliver givet konkrete forslag til, hvordan samspillet kan forbedres. Bogen henvender sig til lærere, studerende og andre, der beskæftiger sig med fagligt samspil.
Udkommet på Akademisk Forlag. 280 sider. 299 kr.